Servicenormen

Normen voor goede kwaliteit van onze dienstverlening

Welke service mag u van ons verwachten?

 

U belt ons op telefoonnummer 0543 - 543 543

Het algemene telefoonnummer van de gemeente Winterswijk is 0543 - 543 543. U krijgt dan iemand van ons Klant Contact Centrum (KCC) aan de lijn die uw vraag zo goed mogelijk  beantwoordt. Wij streven ernaar uw vragen meteen te beantwoorden. In de overige gevallen verbinden wij u door met een specialist binnen de gemeente. Als doorverbinden niet direct kan of lukt, maken wij voor die persoon een terugbelafspraak.

U bezoekt onze publieksbalie in het gemeentekantoor aan de Stationsstraat 25

De publieksbalie is voor iedereen, met of zonder een afspraak, vrij en goed toegankelijk, ook voor minder validen. Wij staan u vriendelijk en professioneel te woord. Wij helpen u correct en zo snel mogelijk. Wij passen onze baliebezetting aan op drukte en wij bewaken uw privacy. Indien noodzakelijk staan wij u te woord in een afzonderlijke ruimte.

De openingstijden van het gemeentekantoor zijn te vinden in dit overzicht. Tijdens deze openingstijden zijn wij ook telefonisch bereikbaar en kunt u terecht voor informatie, brochures, folders en formulieren. U kunt voor diverse producten en diensten een afspraak maken. U heeft dan een wachttijd van maximaal vijf minuten.
Producten en diensten, waarvan de afhandeltijd maximaal vijf minuten bedraagt, handelen wij direct af aan onze snelbalie. Voor overige zaken maken wij een afspraak. 

U wilt een afspraak maken

Voor ingewikkelder vragen die meer dan vijf minuten in beslag nemen, maken wij graag een afspraak met een gespecialiseerde medewerker om u goed van dienst te kunnen zijn. Dit kan digitaal, via onze website of telefonisch (0543 - 543 543).

U stuurt ons een e-mail

U kunt uw e-mail sturen naar gemeente@winterswijk.nl U ontvangt dan automatisch een antwoordbevestiging zodat u weet dat uw bericht is aangekomen. Binnen vijf werkdagen laten wij u per e-mail weten wie uw e-mail behandelt en hoe lang de afhandeling gaat duren. De behandeltermijn is afhankelijk van uw vraag.

U bezoekt onze website www.winterswijk.nl

Onze website bevat veel informatie over de gemeentelijke producten en diensten. Kunt u niet vinden wat u zoekt? Stuur dan een e-mail naar gemeente@winterswijk.nl U ontvangt dan automatisch een antwoordbevestiging zodat u weet dat uw bericht is aangekomen. Binnen vijf werkdagen laten wij u per e-mail weten wie uw e-mail behandelt en hoe lang de afhandeling gaat duren.

U stuurt een brief aan postbus 101, 7100 AC Winterswijk

Als u een brief naar ons stuurt, krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. Daarin staat wie uw brief behandelt en hoe lang de afhandeling gaat duren.

Langer wachten

Het antwoord op een vraag laat soms langer op zich wachten als bijvoorbeeld advies moet worden gevraagd aan andere afdelingen of instanties of als eerst overlegd moet worden met andere partijen. Zodra wij merken dat de afgesproken tijd niet wordt gehaald, ontvangt u van ons een voortgangsbericht. Daarin staat wat de reden is van de vertraging en op welke termijn wij u een antwoord kunnen geven.

 

Houden wij ons niet aan een afspraak?

Merkt u dat er toch iets niet goed verloopt? Dan stellen wij het zeer op prijs als u ons dit meldt. U kunt dat als volgt doen:

  • persoonlijk aan de balie;
  • telefonisch via 0543 – 543 543;
  • via het digitale klachtenformulier;
  • via een brief aan Postbus 101, 7100 AC Winterswijk. U kunt de brief ook afgeven aan de balie van het Gemeentekantoor);
  • of via het klachtenformulier, verkrijgbaar bij de balie van het Gemeentekantoor.

 

Wat verwachten wij van u?

Wij staan u vriendelijk, deskundig en volledig te woord. Wij behandelen u met respect en verwachten van u dat u ons met respect behandelt. Als u onze bejegening niet vriendelijk vindt, vragen wij u ons daar direct op aan te spreken.

Natuurlijk spreekt het voor zich dat wij onze afspraken alleen na kunnen komen als uw verzoeken en meldingen volledig zijn, uw aanvragen aan alle wettelijke voorschriften voldoen en alle benodigde documenten aan ons zijn verstrekt.
 

Verbetersuggesties

Wij passen onze kwaliteitsnormen regelmatig aan bij nieuwe wetgeving en inzichten. Daarbij nemen wij uw opmerkingen over onze dienstverlening ter harte. Heeft u een verbetersuggestie voor onze organisatie, dan kunt u deze persoonlijk, schriftelijk, telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven.