Hulp

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van deze website?

Heeft u opmerkingen of suggesties voor verbeteringen? Ziet u informatie die niet correct is? Reageer via antwoord@winterswijk.nl. Wij pakken uw bericht direct op en laten u weten wat we doen met uw suggesties.

DigiD

Sommige formulieren kunt u alleen invullen als u inlogt met DigiD. Meer informatie en het aanvragen van DigiD vind u op de www.digid.nl.

eIDAS

Unfortunately it is not yet possible to log in with a European eID's. Please contact us if you have any questions.

Helaas is het nog niet mogelijk met een Europese eID in te loggen. Neemt u contact met ons op als u vragen heeft.

More information about eIDAS/meer informatie over eIDAS

Online betalen

Een aantal formulieren moet u online betalen voordat u de het formulier kunt versturen. Dit kan met iDEAL, Visa of Mastercard.

Afdrukken/printen

Alle informatieve pagina's op deze website kunt u printen. Dit doet u door op de link 'print pagina' te klikken onderaan de tekst of via het menu van uw browser.

PDF bestanden bekijken

PDF-bestanden op deze website kunt u openen met het programma Adobe Acrobat Reader.

Download Adobe Acrobat Reader

Zoeken

Met behulp van het zoekvenster (midden bovenaan iedere pagina) kunt u zoeken door de hele website. Tijdens het invullen in het zoekvenster ziet u een aantal mogelijkheden dat overeenkomt met uw zoekwoord(en). Ook ziet u zoeksuggesties.

Browsers

De website van de gemeente Winterswijk is geschikt voor alle moderne internetbrowsers. Zorgt u ervoor dat u altijd de laatste versies van de browser hebt geinstalleerd.

'Mijn gemeente'-pagina

Op de 'Mijn gemeente'-pagina kunt de voortgang van uw aanvraag of melding volgen . Dit kan als u bij de aanvraag of melding gebruik heeft gemaakt van DigID. Ook kunt u op de pagina uw aanslag en/of WOZ-taxatieverslag inzien.

  • Klik op de “Mijn Gemeente”- link (rechts bovenaan de website)
  • Kiest u voor zaaknummer boven 2.000.000 of onder 2.000.000
  • Klik vervolgens op “Log in via DigiD" of "Log in via eHerkenning"
  • U wordt doorgeleid naar de inlogpagina van Digi of eHerkenning
  • Log in met uw inloggegevens
  • U bent ingelogd op de “Mijn gemeente”pagina

Mailen met de gemeente

De maximale grootte van een mailbericht aan de gemeente bedraagt 30 MB per bericht. Vult u ook een onderwerp in. Veel spamfilters houden een mailbericht met een lege onderwerpregel tegen.

Komt uw e-mail niet aan bij de gemeente Winterswijk?

Dat komt zeer waarschijnlijk doordat u of uw organisatie de mailstandaarden niet juist heeft ingericht. De gemeente Winterswijk volgt de verplichte beveiligingsstandaarden voor de publieke sector (waaronder Sender Policy Framework, SPF), zodat wij als ontvanger betrouwbare e-mails van phishingmails of spam kunnen onderscheiden. Uw actie is nodig om ervoor te zorgen dat wij uw e-mail voortaan veilig kunnen ontvangen.

Pas uw mailstandaarden aan

Om te voorkomen dat uw e-mailbericht door ons als phishing of spam wordt gezien, dient u uw instellingen aan te passen aan de mailstandaarden. Mail die daaraan niet voldoet, wordt per 1 juli 2021 geweigerd. U ontvangt een melding daarvan in uw mailbox. Om te controleren of de mailstandaarden voor uw organisatie juist zijn ingericht kunt u de volgende websites raadplegen:

Wij verwijzen u daarnaast naar de afdeling systeembeheer in uw organisatie voor meer informatie en/of ondersteuning bij het correct instellen van de mailstandaarden.

SPF-record ontbreekt, hoe maak ik deze?

De meest voorkomende reden waarom e-mail geweigerd wordt, is het ontbreken van een SPF-record. In dit record wordt aangegeven welke partijen uit naam van uw organisatie e-mail mogen versturen. Ook komt het voor dat het SPF-record niet volledig is. Bijvoorbeeld wanneer een (nieuwe) cloud-partij wordt gebruikt, maar deze niet bevoegd is om uit naam van uw organisatie e-mail te versturen. Wenst u verdere uitleg over SPF? Bekijk dan het artikel SPF records - waarom en wat is het?

De mailstandaarden, waaronder SPF, staan al jaren op de lijst met verplichte open standaarden voor de gehele publieke sector. Ook  adviseert het Nationaal Cyber Security Centre gemeenten genoemde mailstandaarden in te zetten.

Oude informatie via het webarchief

Bent u op zoek naar informatie die op de website heeft gestaan, gebruik dan ons webarchief.
Wilt u in het archief zoeken, dan kan dat op twee manieren:

  • via de kalender in de grijze balk links; u kunt terug tot 30 januari 2013.
  • via de zoekfunctie in de grijze balk kunt u zoeken op een trefwoord. U krijgt dan een overzicht van de pagina’s waarop dat trefwoord heeft gestaan. Achter ieder zoekresultaat staat een klein kalendertje. Wanneer u daarop klikt, ziet u op welke dag deze pagina op de website is geplaatst en eventueel is gewijzigd.

In het webarchief kunt u geen digitale formulieren opzoeken.