Meet-up Duurzaamheid in Theater De Storm

De inwoners van Winterswijk in contact brengen met duurzame organisaties en lokale pioniers in duurzaamheid. Dat is het doel van de Meet-up Duurzaamheid. Op maandag 8 oktober van 18.30 tot 21.30 uur is er daarom een markt in Theater de Storm. Deze markt is voor iedereen gratis toegankelijk.

In 2030 wil de gemeente Winterswijk energieneutraal zijn. Om dit te realiseren hebben we de hulp van alle inwoners hard nodig. Om u te inspireren en informeren wordt er een markt gehouden in Theater De Storm. Op deze markt komt u erachter welke bijdrage u kunt leveren aan de doelstelling om energieneutraal te worden.

Er zijn diverse stands ingericht met verschillende thema’s zoals besparen, het energieloket en duurzame energieopwekking. In deze stands zijn lokale pioniers in duurzaamheid, verschillende bedrijven en organisaties vertegenwoordigd. De deskundigen in de stands kunnen u onder het genot van een kopje koffie meer uitleggen over de thema’s en handige tips meegeven. Ga ook in gesprek met één van onze adviseurs en krijg een persoonlijk energieadvies voor uw huis, bedrijf, vereniging en/of buurt.

Natuurlijk hebben we ook aan de jonge duurzaamheidsfans gedacht. Speciaal voor hen verzorgt Staring Educatie enkele activiteiten op de markt, waaronder de “sappentrapper” (smoothiebakfiets). Tijdens de avond zijn er nog gratis energiescans voor een monument beschikbaar, kunt u voor gereduceerd tarief een woonverbeterplan laten opstellen en krijgt u een gratis LED-lamp.

Uitgelicht