Hulp

Heeft u hulp nodig bij het gebruik van deze website?

Heeft u opmerkingen of suggesties voor verbeteringen? Ziet u informatie die niet correct is? Reageer via antwoord@winterswijk.nl. Wij pakken uw bericht direct op en laten u weten wat we doen met uw suggesties.

 

Hulp bij deze website

DigiD

Voor een aantal online diensten is het gebruik van DigiD vereist. Met uw persoonlijke DigiD kunt u zich identificeren op websites van de overheid. Zo weten overheidsinstellingen dat ze echt met u te maken hebben en wordt mogelijke fraude met uw persoonsgegevens voorkomen.

Meer informatie en het aanvragen van DigiD op de DigiD website.

Online betalen

Een aantal formulieren moet u online betalen voordat u de het formulier kunt versturen. Dit kan met behulp van iDEAL, Visa of Mastercard.

Afdrukken/printen

Alle informatieve pagina's op deze website zijn voorzien van een afdrukfunctie. U kunt pagina's afdrukken door op de link "print pagina" te klikken onderaan de tekst of via het menu van uw browser. De webpagina's worden in een aangepast formaat afgedrukt.

PDF bestanden bekijken

De PDF bestanden die op de website worden aangeboden, kunt u openen met het programma Adobe Acrobat Reader.

Download Adobe Acrobat Reader

Zoeken

Het zoekvenster (midden bovenaan iedere pagina) biedt de mogelijkheid te zoeken. Tijdens het invullen in het zoekvenster wordt het aantal mogelijkheden genoemd dat voldoet aan de zoekvraag. Ook komen zoeksuggesties in beeld.

Browsers

De website van de gemeente Winterswijk is geschikt voor alle moderne internet browsers, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox (33/34) en Internet Explorer (9/10/11). Wij raden u aan uw internetbrowser altijd actueel te houden door de laatste versies te installeren.

'Mijn gemeente'-pagina

Inloggen

Op de 'Mijn gemeente'-pagina kunt de voortgang van uw aanvraag of melding volgen . Dit kan als u bij de aanvraag of melding gebruik heeft gemaakt van DigID. Ook kunt u op de pagina uw aanslag en/of WOZ-taxatieverslag inzien.

  • Klik op de “Mijn Gemeente”- link (rechts bovenaan de website)
  • U ziet de DigiD inlogpagina
  • Klik hier op “Log in met uw DigiD
  • U wordt doorgeleid naar de DigiD inlog pagina op DigiD.nl
  • Log hier in met uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord
  • U bent nu ingelogd op de “Mijn gemeente”pagina.

E-mailadres invullen

Als u nieuwsbrieven wilt ontvangen, moet u uw e-mailadres invullen in de Mijn Gemeente-pagina. Dit doet u als volgt:

  • Klik op de link “Mijn account”
  • Klik daarnaop de link “E-mailadres wijzigen”
  • Voer uw e-mailadres in.
  • Klik op “Wijzig e-mailadres”
  • U ontvangt een e-mail met een bevestigingslink
  • Klik op de link in de e-mail
  • U komt op een pagina waarin wordt aangegeven dat uw account succesvol is gekoppeld aan het e-mailadres
  • Ga in de Mijn gemeente-pagina naar het blok "Attenderingen" en klik op de onderwerpen waarvan u op de hoogte wilt worden gehouden
  • Klik op "Opslaan"
  • Vanaf dat moment ontvangt u een e-mail als er nieuwe nieuwsberichten en/of vacatures op de website verschijnen

 

Mailen met de gemeente

De maximale grootte van een mailbericht aan de gemeente bedraagt 30 MB per bericht.

Vult u ook een onderwerp in? Veel spamfilters houden een mailbericht met een lege onderwerpregel tegen.

 

Toegankelijkheid

De gemeente Winterswijk besteedt veel aandacht aan toegankelijkheid, gebruiksgemak en vindbaarheid van haar website. Wij proberen alle informatie zo aan te bieden dat iedereen deze eenvoudig kan vinden en gebruiken.

Wij doen dit volgens de richtlijnen van het Waarmerk drempelvrij.nl, het Nederlandse kwaliteitsmerk voor toegankelijke websites. De gebruikte norm is WCAG 2.0 niveau AA.

Het onderzoek naar de toegankelijkheid van de website is op 11 juli 2016 afgerond door een erkend toetsingsbureau (Accessibility). Op dit moment zijn er nog situaties waarin onderdelen nog niet conform de gestelde toegankelijkheidseisen functioneren.In de toegankelijkheidsverklaring leggen wij uit aan welke richtlijnen wij (nog) niet voldoen.

 

Oude informatie via het webarchief

Bent u op zoek naar informatie die op de website heeft gestaan, gebruik dan ons webarchief.
De formulieren werken niet vanuit het webarchief.

Wilt u in het archief zoeken, dan kan dat op twee manieren:

  • via de kalender in de grijze balk links; u kunt terug tot 30 januari 2013.
  • via de zoekfunctie in de grijze balk kunt u zoeken op een trefwoord. U krijgt dan een overzicht van de pagina’s waarop dat trefwoord heeft gestaan. Achter ieder zoekresultaat staat een klein kalendertje. Wanneer u daarop klikt, ziet u op welke dag deze pagina op de website is geplaatst en eventueel is gewijzigd.