Hulp en ondersteuning - De Post
Voor vragen over ondersteuning, zorg of hulp kunt u bij De Post terecht. Hier werkt het Sociaal Team van Winterswijk. Dat zijn professionele hulpverleners en welzijnswerkers die u graag verder helpen.
De Post
Bij De Post kunt u vragen stellen over alle onderwerpen die over uw welzijn gaan. Daar valt de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) ook onder. Denk bijvoorbeeld aan vragen over:
- Mantelzorg
- Financiële problemen
- Hulp bij het huishouden
- Aanpassing aan uw woning
- Vervoer
- Vrienden maken
- Dementie
- Hulp bij de administratie
- Beschermd wonen
- Hulp bij opvoeden
Contact met De Post
Bel: (0543) 543 960 op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur.
U heeft een gesprek met een professional van het Sociaal Team van De Post. Hij of zij kijkt welke manieren er zijn om u te helpen. Soms is uw vraag een hulpvraag. Dat betekent dat u hulp nodig heeft, bijvoorbeeld vervoer op maat of een traplift in uw woning. Het Sociaal Team van De Post helpt u dan verder.
Samen op gesprek
Heeft u een afspraak met het Sociaal Team? Dan mag u iemand meenemen naar het gesprek, als u dat prettig vindt. Dit kan een bekende zijn of een cliëntondersteuner. Een cliëntondersteuner is iemand van MEE, die er is om u te helpen bij het gesprek. U kunt een cliëntondersteuner aanvragen via De Post of via MEE. Dat kost niets.
Meer informatie
Over de voorbereiding van het gesprek: www.adviespuntzorgbelang.nl
Over een cliëntondersteuner: Telefoon (0314) 344 224 en MEE
Over langdurige intensieve zorg, bijvoorbeeld een verzorgingshuis: CIZ
Over een collectieve aanvullende verzekering: Gezondverzekerd
Wet- en regelgeving
- Verordening Sociaal Domein 2022
- Besluit maatschappelijke ondersteuning en jeugdhulp 2022
- Beleidsregels Maatschappelijke Ondersteuning, Jeugdhulp en leerlingenvervoer gemeente Winterswijk 2022
In de video leggen we uit wat we doen: