Informatieavond 'Alles over asbestdaken'

Op dinsdagavond 3 december is er wederom een informatieavond over asbestdaken voor inwoners in onze gemeente. Bewoners van het buitengebied Brinkheurne, Ratum, Henxel, Huppel en Kotten zijn per brief uitgenodigd. Maar ook inwoners die bij een eerder gehouden avond niet in de gelegenheid zijn geweest, zijn van harte welkom.

Wat kunt u verwachten op deze informatieavond?

Samen met onze samenwerkingspartner, de stichting Asbesttrein, gaan we op 3 december in op vragen als:

  • Wat komt er kijken bij de sanering van een asbestdak, wat zijn de kosten voor een nieuw dak, wat mag u zelf doen en hoe zit het met de wetgeving?
  • Wat zijn de mogelijkheden voor bijvoorbeeld nieuwbouw, sloop, verbouwen, een andere (woon)bestemming, een extra bouwkavel of woning enzovoort?
  • Zijn er subsidies, leningsvormen, sloopfondsen?
  • Wat is de rol van verzekeraars en banken bij moeilijk verzekerbare gebouwen en wat zijn de mogelijkheden als u wilt overstappen naar een andere verzekering?
  • Zijn zonnepanelen interessant?

Komt u ook? Meld u dan aan

Dit doet u door uw naam, adres en telefoonnummer uiterlijk 30 november te mailen naar documenten@asbesttrein.nl. De bijeenkomst start dinsdag 3 december 2019 om 19.30 uur in Verenigingsgebouw Juliana, Gosselinkweg 14 in Winterswijk-Woold. De koffie en thee staan vanaf 19.00 uur voor u klaar.

Uw eigen situatie in beeld tijdens een gratis keukentafelgesprek

Tijdens de informatieavond kunt u een vrijblijvend keukentafelgesprek aanvragen. Dit betekent dat een onafhankelijk adviseur van de stichting Asbesttrein bij u thuis komt en uw situatie bekijkt.

Vragen?

Voor vragen of opmerkingen over de Asbesttrein kunt u contact opnemen met Anton Legeland (06 – 204 522 08 / anton.legeland@asbesttrein.nl) of Koen Nieuwenhuis (06 - 306 848 16 / koen.nieuwenhuis@asbesttrein.nl). Heeft u vragen of opmerkingen over de bijeenkomst? Neem dan contact op met Ruurd Woolderink, telefoonnummer (0543) 543 543 of stuur een email naar asbest@winterswijk.nl.